Van het bijhouden van de financiële administratie, online boekhouden en loonadministratie, tot aan fiscale aangiften, advisering en begeleiding; bij Exonero Consulting zit u goed! Bij de uitvoering van deze werkzaamheden streven we niet enkel naar een hoge productiviteit, maar ook efficiëntie. Om dit te stroomlijnen beschikt Exonero Consulting over moderne hard- en software, waarbij voornamelijk gewerkt wordt met Exact Online, E-boekhouden, AFAS software, en Snelstart. Ook worden andere pakketten niet uitgesloten, en kunnen met overleg gebruikt worden.
Als ondernemer wilt u grip op uw onderneming. U wilt namelijk op meerdere momenten van het jaar kunnen peilen hoe uw onderneming er voor staat. Exonero Consulting hecht daarom veel waarde aan het tijdig voorzien van deze informatie. Onze klanten krijgen bij ons standaard na afloop van ieder kwartaal een tussentijdse rapportage. Op verzoek kan de frequentie van het leveren van deze tussentijdse rapportages worden verhoogd.
Middels overzichtelijke en duidelijke tussentijdse rapportages worden de cijfers weer tot leven gebracht. Deze tussentijdse rapportages zorgen er niet alleen voor om te laten zien hoe uw onderneming presteert, maar dienen ook als stuurinformatie. Hiermee zult in staat zijn betere en onderbouwde beslissingen te nemen met betrekking tot de toekomst.
Uw jaarrekening wordt in elkaar gezet aan de hand van Infine Rapportage Software, ofwel het programma wat direct gekoppeld is aan uw Exact Online boekhoud-administratie. Deze zal worden opgesteld in overeenstemming met in Nederland algemeen aanvaarde grondslagen voor financiële verslaglegging, en zal de volgende elementen bevatten:
- Het Accountantsrapport. Hierin vind u, naast de algemene zaken, ook de resultaat- en meerjarenvergelijking, de financiële- en fiscale positie, kengetallen en de grafische weergave.
- De Balans, Winst- en Verliesrekening en de diverse toelichtingen hierop.
- De bijlagen. Hierin vind u een overzicht van de staat van de bezittingen en de afschrijvingen hierop, de jaaropstelling van de omzetbelasting en een specificatie van het ondernemerskapitaal.
- Omzetbelasting
- Loonbelasting
- VennootschapsbelastingInkomstenbelasting(ondernemers en particulieren)
- Het aan-/afmelden bij Belastingdienst
- Stamgegevens invoeren en onderhouden
- Verwerken mutaties
- Loonstroken verzorgen
- Jaarwerk verzorgen (w.o. jaaropgaven medewerkers)
- Journaalposten aanleveren t.b.v. verwerking in uw financiële administratie (conform uw grootboekrekeningschema)
- Belastingbestand aanleveren
- CAO-wijzigingen bijhouden
- Pensioenaangiften indienen
- Aangiften loonbelasting
- Opstellen van arbeidsovereenkomsten
- Opstellen van overeenkomsten voor secundaire arbeidsvoorwaarden (bijvoorbeeld studiekostenregeling, onkostenvergoeding)
- Bruto-/nettoberekeningen.
Advies op maat
Of u als ondernemer nu een starter bent, een groeiproces doormaakt of juist een stap op de plaats maakt, regelmatig zult u advies in moeten winnen over uiteenlopende zaken. De ene keer heeft u een vraag over financieringen of personele zaken en de andere keer heeft u een advies van een fiscalist, jurist of accountant nodig. Wij hanteren het één loket principe. Met al uw vragen kunt u bij ons terecht. Uw vraag kan beantwoord worden middels:
- Eigen kennis
- Raadpleging van de kennisbank
- Inschakelen van één van onze (externe) adviseurs/specialisten
Advisering en begeleiding, waar nodig met vakspecialisten
- Welke rechtsvorm
- Bedrijfsvoering
- Herstructureringen
- Investerings-/financieringsplannen
- Bedrijfsopvolging
- Aan- en verkoop van ondernemingen
- Automatisering
Wij werken voornamelijk samen met onder andere
- Notarissen
- Advocaten
- Fiscalisten
- Belastingadviseurs
- Financieringsspecialisten
- Automatiseringsdeskundigen